İDARİ ŞEMA

Afet İşleri Dairesi Başkanlığı

ÖZGEÇMİŞİ

1962 yılında Eskişehir’de doğdu. İlkokul, ortaokul ve liseyi Eskişehir’de bitirdi. 1985 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık bölümünden mezun oldu. 1993 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Yapı Bölümünde Yüksek Lisans derecesi aldı.

2001 yılında Eskişehir Büyükşehir Belediyesinde göreve başladı ve sırasıyla; İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı ile Fen İşleri Dairesi Başkanlığında mimar, Kent Tarihi ve Tanıtımı Dairesi Başkanı görevlerinde bulundu. 2024 yılında Afet İşleri Dairesi Başkanı olarak atandı.

GÖREVLERİ
    1. İlgili Kanun ve Yönetmeliklere, İl Afet Risk Azaltma Planı, Türkiye Afet Müdahale Planı ve İl AFAD Merkezi ile İlimizde Valilik Başkanlığında yürütülen Afet ve Acil Durum Yönetimi süreçlerine uygun ve uyumlu olarak, ilimizdeki Yerel Yönetimlerin imkan ve kabiliyetleri ile yapacakları ve işlemlere yönelik koordinasyonu sağlamak,
    2. Bakanlıklar, Vali veya Büyükşehir Belediye Başkanı direktiflerini belediye birimlerine, bağlı kuruluşlara ve ilgilibelediyelere iletilmesi ve yerine getirilmesi konusunda koordinasyonu sağlamak,
    3. Afetlerin önlenmesi, zararların ortadan kaldırılması veya azaltılması için gerekli önlemlerin alınması, ilgili kurum ve kuruluşlarla ilişki kurmak, kısa ve uzun vadeli planların hazırlanması, çalışmalar yapılması ve bilgi bankalarının kurulmasına yönelik konularda işbirliği yapmak,
    4. Ulusal ve uluslararası düzeyde uzman kişi ve kuruluşlarla işbirliği içerisinde Belediye sınırları içerisinde afet önleme çalışmalarına katılmak,
    5. Halkın gerekli afet bilincine kavuşması için bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmalarını (seminer, tatbikat, broşür, yayın vb.) sağlamak,
    6. Afet ve Acil Durum yönetiminin etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi amacıyla Büyükşehir Belediyesi ile bağlı kurum ve kuruluşları arasında koordinasyon sağlamak,
    7. Risk analizi belirleme çalışmalarının yapılması, bunlara yönelik senaryolar hazırlayıp müdahale planlarının geliştirilmesi ve tatbikatların yapılması çalışmalarını sağlamak,
    8. Lojistik merkezlerin kurulması çalışmalarına, kullanılacak araç, gereç ve ekipmanların günümüz teknolojisine uygun olarak temin edilmesi çalışmalarına katkı sağlamak,
    9. Mesleki ve Gönüllü kuruluşlar ile afetler hakkındaki her alanda işbirliği yapmak ve koordinasyonu sağlamak,
    10. Olası bir afet ve acil durumunda, Valilik İl AFAD Merkezinden alınan bilgiler ve talimatlar doğrultusunda hareket etmek, arama ve kurtarma çalışmalarına gerekli araç-gereç ve personel desteği vermek,
    11. Afet ve acil durumlarında hizmet ve yardım sağlayan gönüllü kuruluş, özel ve tüzel kişilerden gelen hizmetlerin değerlendirilmesi, gelen yardım malzemelerinin teslim alınmasında, korunmasında ve ihtiyaç noktalarına sevk edilmesinde yardım sağlamak,
    12. Eskişehir Valiliğinin izni ile il dışında meydana gelen afetlere arama-kurtarma ekipleri göndermek, araç gereç ve malzeme desteği sağlamak ve koordine etmek,
    13. Eskişehir Afet Müdahale Planı kapsamında, Büyükşehir Belediyesi Afet Müdahale Planını hazırlamak ve ilgili birimler arasında koordinasyonu sağlamak,